به سخني ديگر، پس از آن كه تعدادي از افراد، جريانات و برخي رسانه هاي استان كه از ماهها پيش، ادامه حضور استاندار همدان را در راستاي تامين منافع گروهي خود نديدند و در اين ميان نيز از داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس نهم، عده اي، يكي از راههاي كسب آراء از مردم را در مخالفت علني و آشكار با استاندار فعلي مي دانستند، اين روزها دور جديدي از جريان سازي ها و بازي با افكارعمومي را البته با هدايت شخصيتهايي شناخته شده، آغاز كرده اند.

به هر دليل ممكن، بايد پذيرفت كه عليرغم همه هجمه ها، تخريب ها و فضاسازي ها موجود، پيريايي همچنان در صدرات استانداري تكيه زده و از احوالات مركز نشينان هم اين طور كه استنباط مي شود فعلاً اراده اي براي تغيير استاندار فعلي و معرفي استاندار جديد در هيات دولت وجود ندارد، مگر آن كه تغييرات اساسي مثل جابجايي در سطح وزراء و كابينه اتفاق بيافتد كه به نوعي جايگاه استانداران را هم متاثر از اين تغييرات كند. در هر صورت اين تصميمي است كه در هيات دولت گرفته خواهد شد نه در مجامع رسانه اي، سياسي و يا حتي مجمع نمايندگان و تجربه نشان داده است تصميم گيري ها براي تغيير مديريت ها در سطوح مختلف در جايي غير از دولت، با روحيه رئيس جمهوري منافات دارد. 

اين در حالي است كه تا كنون مراجعه برخي از ليدرهاي جريانات فعلي مخالف در استان به مديران بومي شاغل در تهران، براي تصدي استانداري همدان با پاسخهاي منفي آنها روبرو شده است كه به طور مثال مي توان به جناب كيارشي، معاون فعلي وزير آموزش و پرورش دولت دهم اشاره كرد. جالب آن كه بيشتر كساني كه با پيشنهاد تصدي استانداري مواجه شده اند، مهمترين دليل عدم حضور يا عدم پذيرش در همدان را، فضاي نامطلوب سياسي استان مي دانند و تصريح مي كنند كه سرانجامي كه در پايان دوره كاري استانداراني نظير زبردست، مرادي و پيريايي رقم خورده است، در انتظار آنان از حيث فضاسازي هاي سياسي نيز خواهد بود. يعني همان هايي كه با سلام و صلوات استانداران را مورد استقبال قرار دادند، آخر امر همان افراد، استانداران را با موضعگيري بر عليه آنان با فضاسازي هاي سياسي بدرقه كردند. 

با اين حال وقتي كه براي برخي سرآمدان و رهبران جريانات مخالف استاني با دولت دهم به خصوص استاندار فعلي همدان، كار به جايي نبرده ، اين طيف از گروه ها و افراد با راه اندازي جريان رسانه اي و سياسي جديدي در قالب شعار هاي عامه پسند و مردمي، به ارائه سخناني مي پردازند كه اين گونه اظهارات از لحاظ قانوني جزء وظايف مديران دولتي و دستگاههاي مجري طرح ها و پروژه هاست.

لذا در اين ميان، اظهارات و موضع گيري هاي برخي نمايندگان مجلس نهم در استان بيش از ديگران به چشم مي خورد. زماني كه نماينده اي در يك مراسم مذهبي به تبيين چگونگي روند فعاليت هاي عمراني استان در حوزه ها و بخش هاي مختلفي مثل فرودگاه، آزاد راه و زيرساخت ها در استان مي پردازد يا نماينده اي ديگر راه اندازي راه آهن همدان – تهران را وعده مي دهد، در نوع خود جالب توجه است.

اين در حالي است كه اطلاع رساني و آگاه سازي از روند نحوه و چگونگي فعاليت هاي عمراني و زيرساختي از وظايف ذاتي مديران و مسئولان روابط عمومي هاي دستگاهها و ادارات مجري است كه به انحاء مختلف با مردم در ميان مي گذارند. 

بنابراين جايگاه نمايندگان مجلس طبق ساختار تعريف شده در قانون اساسي جمهوري اسلامي، نه ورود به تغييرات مديران است و نه بيان عملكرد دولت در بخش هاي مختلف عمراني، فرهنگي، سياسي و اقتصادي، بلكه منتخبان مردم مهمترين وظيفه اي كه دارند قانونگذاري و نظارت بر حسن اجراي مصوبات در كشور و حوزه هاي انتخابيه است.

اما مشاهده مي شود كه برخي نمايندگان با بيان برخي اظهارات، جايگاه و شان نمايندگي خود را در تا سطح  مسئولان روابط عمومي ادارات استان تنزل مي دهند و نسبت به طرح ها و پروژه هايي كه دستگاههاي اجرايي پيگيري و مجري آنها بوده و هستند، اظهار نظر مي كنند و به نوعي سخنگوي دولت مي شوند. لذا بسياري از مديران اجرايي كه ماهها و سالها زحمت كشيده تا طرح يا طرح هايي را به سرانجام برسانند، دراين گونه مواقع وقتي از زبان نماينده اي روند پيگيري طرح را مي شوند، قطع به يقين شائبه و ذهنيت مصادره به مطلوب طرح ها به نفع خود را دريافت خواهند كرد.